zondag 18 december 2005

Mijn Diederik en ik, 25 jaar samen

Onze liefde begon 25 jaar geleden, weet het nog heel goed. Ik had de hele nacht niet geslapen en kwam de volgende dag als een warm en blozend kerstengeltje aan op de kleuterschool waar ik werkte, voor het jaarlijks kerstdiner. Er waren geen lichtjes nodig, ik straalde als een kerststerretje. Vanaf de dag dat ik Diederik voor het eerst ontmoette wist ik dat hij mijn grote liefde was. Ik heb het hem ook vanaf dag één gezegd; “jij wordt mijn man”. Ik geloof niet dat Diederik wist wat hij daar mee aan moest, maar dat kwam vanzelf goed. Op 7 september 1988 is hij officieel mijn man geworden, na acht jaar een dagelijks aanzoek te hebben gekregen. Wat zeggen ze ook al weer over de aanhouder die wint.

Vanmorgen ontbijt op bed en een prachtig halssieraad van Otazu gekregen met een mooi gouden hart in het midden. Vanavond laten we de wortelsap voor wat het is en gaan we aan de champagne. Met Yvon, haar vriend Ton en mijn schoonpappa Jan gaan we eten in La Stanza, een Italiaans restaurant die hun bovenverdieping speciaal voor ons openstellen, zodat we rookvrij kunnen dineren. Wij gaan proosten op onze volgende 25 jaar en ik nodig jullie graag uit er één met ons te drinken. Prettige zondag, met een dikke zoen van Nelly