vrijdag 16 december 2005

Behandeling met chemotherapie

We zijn net gebeld door de VU, volgende week dinsdag of woensdag word ik opgenomen in het ziekenhuis voor twee nachten en starten we met de chemotherapie. De chemotherapie wordt in drie fases gegeven over een periode van negen weken. Uitgangspunt voor de behandeling met chemo is om te kijken of ze de lymfeklieren schoon krijgen om alsnog mijn long te kunnen verwijderen. Ik ben er dus erg bij gebaat dat de chemo aanslaat. Zo zeker als wat zullen de bijwerkingen stevig zijn waaronder een kaal koppie. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik er op dit moment even heel erg tegen op zie en bang ben voor de bijwerkingen. Ik ben bang om er ziek uit te gaan zien en bang of ik de kracht kan blijven volhouden als ik me beroerd voel. Ik heb mezelf heel hard nodig straks. Nu zijn er even tranen.

Het is de weg om te gaan en ik ga me de komende dagen in alle rust voorbereiden op een nieuwe fase in mijn strijd. Steek de kaarsjes maar aan en draai een extra mooi muziekje. Lieve groet Nelly