maandag 12 december 2005

Fris koppie en een schone oksel

Vanmorgen zijn Diederik en ik naar de kapper geweest of beter gezegd is de kapper naar ons gekomen. Henk, die mij al 23 jaar knipt, en mij na mijn flaporenoperatie in 1982, voor het eerst een kort koppie heeft aangemeten, is speciaal naar Rotterdam gekomen om mij te knippen. Normaal ga ik altijd naar Delft, maar vandaag heeft hij zijn Rotterdamse zaak, bij ons in de wijk, die normaal op maandag gesloten is, speciaal voor ons geopend, heel lief. Volgens Henk is mijn haar is in een uitstekende conditie en krult het als een gek. Elke opsteker qua conditie is welkom en wordt gekoesterd. Mijn haren zijn mijn trots en ik heb Henk gevraagd dat als ik aan de chemo mocht gaan en kaal word, hij de mooiste pruik van de wereld voor mij moet regelen.

Vanmorgen ben ik gebeld door professor Smit van de VU dat de afspraak morgen niet door gaat omdat de uitslagen van het erfelijkheidsonderzoek pas donderdag verwacht worden. Hij vertelde er ook direct bij dat de opgezette kliertjes in mijn oksel schoon waren en dit is het eerste lichtpuntje in de reeks van uitslagen van de afgelopen weken. Heerlijk zo blij als je daarmee kunt zijn. We horen vrijdag telefonisch wat de uitslagen zijn van het weefselonderzoek en welke behandelmethode ze voorstellen. Volgende week dinsdag hebben we een afspraak in de VU en dan ga ik ook direct starten met de behandeling. Fijne avond, lieve groet Nelly