dinsdag 20 december 2005

Fijne kerstdagen en een mooi en inspirerend 2006 voor al mijn lieve supporters

Onze diepste angst is niet dat we ontoereikend zijn. Onze diepste angst is dat we mateloos krachtig zijn. Het is ons licht, niet onze duisternis, die ons het meest angst aanjaagt.
We vragen ons af: wie ben ik dat ik briljant, schitterend, talentvol, fantastisch zou zijn?
De vraag is echter meer waarom je het niet zou zijn? Je bent een kind van God, door je klein te houden bewijs je de wereld geen dienst. Er is niets verlichts aan jezelf klein te maken zodat de mensen om je heen niet onzeker zijn. We zijn geboren om de heerlijkheid van God, binnenin ons, naar buiten te brengen. Het is niet slechts in een enkeling, het is in iedereen. Door ons eigen licht te laten schijnen, geven we onbewust andere mensen toestemming hetzelfde te doen. Wanneer we bevrijd zijn van onze eigen angst, heeft onze aanwezigheid automatisch een bevrijdende werking op anderen.

Nelson Mandela tijdens zijn inauguratierede in 1994


Vandaag mezelf nog even helemaal verwennen; vanmorgen ben ik gemasseerd door Ank en vanmiddag ga ik naar de sauna met Tineke. Heel ontspannen allemaal. Morgen word ik om 10.30 uur verwacht in de VU en donderdag start ik met de chemo.

Ik weet dat er donderdag veel mensen bij mij zullen zijn en ik wil jullie alvast danken voor alle positieve energie, ik laat het binnenstromen. Krijg elke dag nog steeds veel mailtjes en kaartjes en ik zou iedereen wel persoonlijk willen bedanken en terugschrijven, maar dan zou ik geen ruimte meer hebben voor mijn eigen helende proces. Weet dat ik geniet van alle woorden, van alle verhalen en dat ik met plezier, drie keer per dag mijn mail binnenhaal. Er zijn steeds meer mensen die mijn weblog lezen en ik vind het ontroerend dat een aantal moeders van mijn collega's en vrienden inmiddels is aangeschoven. Ik ben mijn moeder op mijn 25ste verloren en vijf jaar geleden mijn schoonmoeder en ik mis ze enorm in deze fase van mijn leven. Nu nemen de moeders van sommigen van jullie een bijzonder plekje in en bieden kracht en troost. Mijn bezoekratio is laag en ik hoop dat niemand zich buitengesloten voelt. Iedereen is me lief en welkom, maar mijn focus is nu volledig gericht op herstel en het pad wat ik daarvoor loop. Voor iedereen die daar op mee loopt, maak je op voor een mooi nieuw jaar en heb lief zoals je nog nooit hebt gedaan in je leven. Mijn liefde is voor jullie allemaal, Nelly