dinsdag 31 januari 2006

In the picture

De meesten van jullie kennen mij als een ijdele vrouw en dat ben ik nog steeds. Er goed uitzien maakt dat ik me goed voel en dat is in deze tijden nog belangrijker geworden. Ik kon vandaag dan ook weer niet genoeg krijgen van alle complimenten op het werk; “dat ik er zo goed uitzie” en ik kan niet anders zeggen dan dat ik dat ook vind. Ik voel me fit, ben weer goed op gewicht en mijn ogen stralen. Na mijn tweede chemo ben ik prima hersteld en mijn conditie is beter dan de periode daarvoor. Ik was vandaag op De bank en daar heb ik erg van genoten. Ik reed vanmorgen met veel plezier richting Amsterdam en het voelde als een warm nest op de Foppingadreef. Veel mensen gesproken en gezien en de soms ongelooflijke blikken op de gang van collega’s die mij niet hadden verwacht, gaven mij het gevoel: "Yes, I'm alive and kicking!" Het was fijn om te zien dat de eerste emoties zijn weggeëbd en het contact weer genormaliseerd is. Ik ervaar ontzettend veel steun, zowel persoonlijk van collega’s, als ook uit naam van De bank en dat maakt dat ik me zeer gewaardeerd voel en dat ik ontzettend trots ben dat ik deel uit maak van de ABN AMRO gemeenschap. Ik kreeg vandaag weer zin in een werkende toekomst. Ben sowieso sinds vorige week weer wat meer met de toekomst bezig en dat merk ik ook in mijn gedrag. Blijf ondertussen wel goed focussen op mijn proces, maar geniet ook van de dingen die weer terugkomen.

Wat ik nog niet gedeeld heb is dat ik geportretteerd word door Marisa Polin, een kunstenares geboren in Mexico City, die leeft en werkt in Den Haag. Zij maakt in het kader van het Pink Ribbon Gala 2006 vier portretten van mensen met kanker. Het Pink Ribbon Gala is op 11 maart aanstaande in de grote Kerk in Den Haag en wordt georganiseerd door The American Women's Club of The Hague. De tentoonstelling brengt werken van 13 kunstenaars bij elkaar die allen betrokken zijn om geld in te zamelen voor borstkanker onderzoek. Het thema van de tentoonstelling is; “see me, feel me, heal me”. Op de website van Marisa;
www.marisapolin.nl kun je kennismaken met haar werk. Marisa werkt nu aan mijn portret en ik ben erg benieuwd naar het resultaat. Ik hoop binnenkort langs te gaan in haar atelier en dan zal ik zeker een foto maken.

Morgen naar de VU voor mijn derde kuur met James. Dat wordt de komende week weer even afzien en dat is geen leuk vooruitzicht, maar mijn motivatie is helemaal in orde. Ik weet dat alle kaarsjes weer branden en ik omring me met licht en liefde. Tot over een weekje, liefs Nelly