dinsdag 17 januari 2006

De vogels fluiten gewoon door

De vogels fluiten gewoon door
En ik, ik snap het allemaal wel
Mijn verstand zegt: het is goed zo
Maar wat ik voel is anders
Om wat er was en nooit meer terugkomt........ mijn vader.

Marjon vd Bogaard

Tot mijn grote verdriet is mijn paps afgelopen zaterdag overleden. Mijn vader heeft het de afgelopen maanden, zowel lichamelijk als geestelijk, heel zwaar gehad en alle liefdevolle zorg van mijn zussen, broers, schoonzussen en zwagers hebben niet kunnen voorkomen dat Piet er voor koos om zaterdag zijn leven te beƫindigen. Hij heeft voor ons en met ons gevochten, maar zag geen ruimte meer voor zichzelf. Met zijn laatste, moedige daad van liefde, geeft hij ons die ruimte. Zijn laatste wens was dat wij er vrede mee zouden hebben, net als hij. Wij allemaal zijn bedroefd om zijn einde, maar hebben vrede met zijn rust.

De afgelopen dagen zijn voor mij, zowel lichamelijk als geestelijk, heel zwaar geweest, maar ik strijd door, voor mezelf, mijn vader en alle geliefden om mij heen. Zaterdag aanstaande nemen wij afscheid van mijn vader, waarna hij herenigd zal worden met Jopie. In liefde, door liefde en met liefde Nelly