maandag 2 januari 2006

Een nieuw jaar, plus 1 dag en 1 kilo

Ook ik ben één van die mensen die altijd wel vond dat ze een paar kilootjes te zwaar was en daar lekker over kon zeuren. Youp van het Hek heeft afgelopen zaterdag heel klagend, negatief denkend, Nederland er van langs gegeven en ik kon er smakelijk om lachen. Je hoort mij niet meer klagen! Deze dame is reuze blij dat ze na een kleine afvalrace van zo'n vijf kilo in staat is geweest om de afgelopen dagen weer 1 kilo aan te komen. Grappig is dat ik daar in mijn gevoel echt voor moet bunkeren. Nu is mijn voedingspatroon natuurlijk wel van een hele andere samenstelling dan daarvoor. Ik ben me de afgelopen dagen steeds beter gaan voelen en ik ben blij met deze ruimte om de komende week nog verder op krachten te komen voor James StarLight Two, die rond de 11de zijn entree zal doen. Oud en Nieuw doorgebracht als elk jaar; wij geven niet thuis, liggen heerlijk op onze Hästens en laten de wereld via de kijkbuis (Diederik noemt het ook wel eens treurbuis) binnenkomen. Ik had geen moeite om de 2005-deur dicht te doen en de 1ste werd ik wakker met een energiek en warm gevoel voor het komend jaar. Mijn horoscoop voor 2006 geeft mij het volgende mee; "U mag uzelf gelukkig prijzen. In alles wat u het komende jaar aanpakt, bent u succesvol. Eventuele obstakels die u op uw pad vindt, gaat u met succes te lijf. U doet er zelfs uw voordeel mee, want u komt bekwamer en weerbaarder dan ooit uit de strijd. Ook wat u van het leven verwacht verandert. U hecht meer waarde aan stabiliteit en duurzaamheid, terwijl u zich minder zorgen maakt over uiterlijke schijn. Bovendien voelt u niet meer de behoefte om het iedereen voortdurend naar de zin te maken. U aanvaardt het leven zoals het is, met al zijn goede en negatieve kanten. U bent bereid compromissen te sluiten, maar tegelijkertijd slaagt u er uitstekend in om trouw te blijven aan uw eigen normen en waarden. En streeft iedereen daar eigenlijk niet naar?"

Ik wens jullie allemaal een gezond, mooi en liefdevol 2006 en dat al jullie goede voornemens en wensen uit mogen komen. Liefs Nelly