donderdag 1 juni 2006

Voor het eerst weer...

Voor het eerst sinds maanden weer gefietst, in de eerste versnelling tegen een klein heuveltje op, tong uit de mond, maar wel blijven zitten. Voor het eerst weer zelf een flink aantal kilometers met de auto gereden buiten Rotterdam, richting Bussum. Was best inspannend, maar gaf ook een gevoel van vrijheid en onafhankelijkheid. Voor het eerst weer een uur buiten gewandeld zonder volledig bekaf te zijn. Het voelt goed al die nieuwe stapjes. Met de pijn gaat het ook steeds beter, alleen 's avonds als ik moe ben kan het allemaal behoorlijk zeuren. Vooral op de plek waar een spier is doorgesneden, daar voelt het nog behoorlijk stijf en beurs aan. Daarnaast heb ik vooral last van ‘mechanische’ pijntjes in mijn rug en benen, waarschijnlijk veroorzaakt door mijn scheve houding. Door mijn linkerkant steeds te ontzien heb ik een geforceerde houding aangenomen. Volgens Diederik sta ik hartstikke scheef. Ben toe aan een deskundig advies van een fysiotherapeut. Morgen ga ik voor het eerst weer naar de sauna toe en ik ben erg benieuwd hoe dat gaat. Zo beginnen de dagen zich te vullen, met gewone, maar voor mij buitengewone activiteiten en ontmoetingen. Wil de zon daar graag bij omarmen, maar die laat nog even verstek gaan. Op een mooie pinksterdag dan maar? Liefs Nelly