dinsdag 13 juni 2006

Bij de huisarts

Wat een heerlijk weer, tropische temperaturen en een zwoel windje. Afgelopen weekend genoten van alle activiteiten en drukte rondom de Volvo Ocean Race. Naast ons huis, in de Veerhaven liggen de wedstrijdboten en ik moet zeggen, indrukwekkend. Honderdduizenden mensen in onze wijk en met regelmaat een bekend gezicht van de bank. Leuk om in deze sfeer collega's te ontmoeten en trots dat iedereen is. Vorige week donderdag bij de huisarts geweest. Ik heb een gemene uitslag op mijn rug, wat gordelroos blijkt te zijn. Een gemeen stekende en brandende huidaandoening die veelal uitbreekt bij verminderde weerstand. Ja, mijn lichaam heeft zoveel te verduren gehad, dat moet er een keer uitkomen. Ik nog tegen de huisarts: "ik vind dat mensen die kanker hebben, gevrijwaard mogen worden van andere kwaaltjes". Maar zo werkt het Nelliaanse systeem voor rechtvaardigheidsgevoel niet. Ik heb medicijnen gekregen en ik hoop dat ik binnen een week van de klachten af ben. Qua ijdelheid ben ik wel blij dat het op mijn rug zit, zo zie je hier ook weer niets van. Blakend van gezondheid, met een lekker kleurtje, als je niet beter weet. De andere reden dat we naar de huisarts zijn gegaan is dat ik sinds een aantal weken last heb van een lage rugpijn, met uitstraling naar mijn rechterbeen en een tintelend, slapend gevoel in mijn rechtervoet. De klachten wijzen, volgens de 'google medische encyclopedie' in de richting van een hernia, maar met mijn ziektebeeld is alle voorzichtigheid geboden. Dus heb ik aanstaande woensdag een afspraak in het ziekenhuis in Delft om een botscan te laten maken die eventuele uitzaaiingen in mijn botten kan uitsluiten. Moest daar wel weer even van slikken, maar realiseer me tegelijkertijd dat dit mijn toekomst is. Onderzoeken en wachten op de uitslag. Voor nu lekker genieten van de zon, een goed boek en mijn geliefde. Fijne dag, zoen van Nelly