maandag 26 juni 2006

Het is weer voorbij

Heb mijn oranje wuppies ritueel verbrand, wat een idiote wedstrijd en wat een troosteloze afloop. Kreeg mijn verlamde stemband gisteren bijna weer in het gareel toen ik mijn voortdurende frustratie van me af probeerde te schreeuwen, maar veel geluid bracht het niet voort. Of ik van voetbal houd? Zeer selectief, eens in de twee jaar als onze nationale helden meedoen met een EK of WK, maar dan ga ik er ook echt voor. Ik neem de spelregels nog even door, vorm me een mening over de besluitvorming van de bondscoach inzake de opstelling en de tactiek, geef alle rugnummers een gezicht en lul lekker mee met alle voetbalwinden. Dit jaar van korte duur, de kater is groot. Begreep van mijn zusje dat haar medepassagiers in de trein, vanmorgen niet te genieten waren en diep in de krant weggedoken zaten. Om te lezen dat het niet aan ons heeft gelegen, dat wij kansen creëerden, dat Portugal gehaaid was en de scheidsrechter handelingsonbekwaam. Ach wat doet het er nog toe, we hebben verloren en daar balen we van. Ga me toch wel oriënteren op een nieuwe favoriet, want het blijft leuk de spanning van een wedstrijd. Ondanks de kater goed geslapen vannacht. Toen ik vanmorgen wakker werd voelde ik dat de pijn in het wondgebied stukken minder was en dat ik me gemakkelijker kon bewegen. Dit noem ik een substantiële doorbraak. Lange tijd lijkt er weinig tot niets te veranderen in het genezingsproces en ineens is daar dan zo'n sprong. Kan zeggen dat dit vanmorgen tot een klein hoeraatje leidde, want ik werd het de afgelopen weken af en toe flink zat, zeker nog met al die kwaaltjes erbij. Hoop dat ik dit vast kan houden, want dat blijkt niet altijd het geval te zijn. Vorige week ben ik bij de fysiotherapeute geweest en ik hoef niet bang te zijn voor een hernia. Mijn onderrug zit muurvast en mijn bekken staat wat scheef. Ik word nu twee keer per week behandeld om alles weer los en soepel te maken. Ook wordt er in een latere fase naar mijn scheve schouderstand gekeken. Daar probeer ik nu bij het lopen al goed op te letten, met Diederik recht achter mij om te beoordelen hoe ik erbij loop. Ik krijg veel vragen over hoe het op mijn werk was, maar de afspraak ging niet door en is nu verzet naar aanstaande donderdag. Ik laat jullie zeker weten hoe mijn weerzien is geweest. Voor nu fijne week en op naar het mooie weer en een nieuwe voetbalkampioen. Liefs Nelly

Ps. Ik heb begrepen dat het direct verzenden van een e-mail via mijn blog niet altijd lukt. Mijn e-mail adres is
nelly.sweere@hetnet.nl