maandag 24 april 2006

Rustig aan...

In mijn hoofd ben ik al veel verder dan ik lichamelijk ook werkelijk aan kan. Na twee, voor mij inspannende dagen op woensdag en donderdag, heb ik het afgelopen dagen echt rustig aan gedaan. Ik realiseer me dat ik al ongelooflijk veel kan na zo'n zware operatie en tegelijkertijd nog heel weinig kan in vergelijking met alle fitte mensen om mij heen. De komende twee weken mezelf goed in acht nemen om lekker te kunnen genieten van ons reisje naar Siciliƫ. We hebben een mooi en comfortabel hotel geboekt in Taormina, direct aan het strand, om met beperkte mobiliteit maximaal te kunnen genieten van een prachtige omgeving. Heb mijn leesboeken en zonnehoed al klaarliggen. Mei schijnt een mooie maand te zijn om Taormina te bezoeken; het ruikt er dan heerlijk naar sinaasappel- en citroenbloesem, alle tuinen staan in bloei en je hebt een prachtig uitzicht op de Etna waar nog sneeuw ligt. We gaan voor het eerst naar Siciliƫ en de reisgids belooft veel goeds. Denk niet dat ik in staat ben om het eiland goed te verkennen, maar alle indrukken en elk moment zal ik koesteren. Voorlopig regent het er flink de komende week, maar mei schijnt over het algemeen een droge maand te zijn. Blijf verlangen naar warme temperaturen en afgelopen vrijdag was dan ook echt een klein feestje, wat overigens ook weer snel voorbij was. De natuur staat nu wel volop in bloei en elke dag zie je weer meer, genieten dus. Fijne week, lieve groet Nelly