zaterdag 8 april 2006

Geen geruststellend nieuws

Vanmorgen in de VU geweest voor de uitslag en controle. Met de wond gaat het goed, deze geneest prima en alle krammetjes en losse hechtingen zijn verwijderd. Dat beweegt weer wat makkelijker. De uitslag van het onderzoek was zoals het beeld er al lag, mijn hele long was aangedaan en uiteindelijk ook meerdere lymfeklieren. Medisch gezien betekent dit dat er reeds uitzaaiingen kunnen zijn, maar hierover hebben we geen zekerheid. Er wordt nu overlegd met de longarts over een eventuele nabehandeling met chemotherapie. Hierover hebben we volgende week weer contact. Voorlopig is het belangrijk dat mijn lichaam zich herstelt van de operatie en dat gaat stapje voor stapje per dag wat beter. Gisteren mijn eerste stapjes buiten gezet, dat viel nog niet mee, moest het bij één huizenblokje houden. Rustig opbouwen maar weer. Ik had graag positievere berichten gehoord, maar we wisten van te voren dat ik een risicovol beeld had voordat we de operatie ingingen. Ik blijf bij mijn mening dat ik blij ben dat ik deze stap gezet heb en ik zie het nog steeds als mijn hele, hele kleine kans op genezing. Fijn weekend allemaal, lieve groet Nelly

Zolang er liefde is-
ogen die koesteren,
handen die verwarmen,
harten die huisvesten,
is er hoop,
is er toekomst.

Hans Bouma