donderdag 13 april 2006

Elke dag een stapje vooruit

Afgelopen week stond elke dag in het kader van herstel en dat zal nog wel even zo blijven. De wond geneest echt mooi en de pijn wordt met de dag minder. De blokjes om worden elke dag met een paar minuten verlengd en het praten gaat me iets makkelijker af. Wel heb ik nog veel last van een hese stem en verslik ik me vaak, daarom gaan we morgen even langs de KNO-arts om te kijken of mijn stembanden wellicht beschadigd zijn. Daarnaast heb ik aardig wat last van een opgeblazen maag die vertraagt voedsel afgeeft. Dit kan volgens de chirurg te maken hebben met een zenuw die mogelijk geraakt is tijdens de operatie, dat komt wel meer voor en herstelt zich binnen een aantal weken. De huisarts heeft medicijnen voorgeschreven die wat verlichting geven en er voor zorgen dat ik kan blijven eten want ik kreeg geen hap meer weg. Gisteren hebben we een overleg gehad met de VU, de artsen hebben besloten voorlopig geen behandeling te starten en de ontwikkelingen af te wachten. De aangedane lymfeklieren die zijn weggenomen geven reden tot zorg, maar aan de andere kant hebben ze technisch gezien een perfecte operatie kunnen uitvoeren. Ik blijf uiteraard onder strikte controle en over 1,5 week praten we verder met de longarts om zijn visie verder te bespreken. Ik ben, na een emotioneel weekend, mentaal weer rustig en ik gun mezelf alle rust om van deze operatie te herstellen. Het feit dat ik geopereerd ben is al een wondertje, gezien de eerste prognoses. Ik hoop dat ik deze rust en het vertrouwen vast kan houden. Vandaag een klein uitstapje naar Delft gemaakt om Diederik zijn nieuwe bril op te halen. Daarna zijn we lekker gaan lunchen in een rookvrij restaurant, in geen maanden meer gedaan. Heel klein feestje! Was daarna echt aan een slaapje toe, maar wat een mooie stapjes. Dit weekend reken ik op een zonnetje en denk ik met mijn conditie het park te kunnen halen, kunnen we gaan genieten van de ontluikende lente. De paasdagen zullen we bij familie doorbrengen. Ik wens jullie allemaal hele fijne paasdagen. Met een omhelzing van Nelly