zaterdag 3 mei 2008

Eurodisney door de ogen van:


Bij mijn geboorte heeft mijn liefste tante Nelly mij en mijn nog ter wereld te komen nichten en neven, beloofd dat als ik 15 zou worden, dat we met z'n allen zouden afreizen naar Disneyland Parijs. Gelukkig kwamen er nog 6 neven en nichten en een lieve zus bij zodat het erg gezellie zou worden en dat werd het zeker. Ik vond het heel fijn dat Nelly er toch bij kon zijn. We hebben zelfs veel lol gehad om haar lease-rolstoel-bak. Overal kregen we voorrang, handig want er waren meer mensen op het idee gekomen om naar Eurodisney te gaan. Het begon allemaal op een vroege maandagochtend op het station in R'dam. Iedereen was op tijd, de trein even niet. Gelukkig bij Brussel kwam alles weer goed. Mijn kleine neef Jaco zag daar de nieuwste Belgische mode, namelijk in je lingerie voor het raam staan... Nelly en Diederik reisden per auto. Ze hadden een heel groot en leuk hotel voor ons allen, ook alle ooms en tantes waren mee, geboekt. Het dineren 's avonds was chaotisch gezellig. De bediening had haar handen vol aan ons gezelschap. Drie hele dagen space mountain, rollercoaster, autoshow's en de fotoshoots met Mickey M. niet te vergeten. Het is onvergetelijk geworden. Lieve Nelly, heel veel dank voor deze hele bijzondere reis. Ik zal er altijd aan terug denken. Kusjes Max

Ik vond het super gaaf toen ik hoorden dat we naar Disneyland Parijs gingen ik kon niet wachten. Toen we in trein waren zaten we bij elkaar dat was heel gezellig. Toen we in het hotel kwamen moesten we even wachten op de kamers maar toen we ze hadden en er heen gingen liepen we door hele grote gangen. Wij ( de kinderen) konden niet wachten tot we naar het park gingen dus wij gingen daar heen met twee ouders. Het park was super groot, er waren twee parken een studio park en het park waar de attracties waren. Het attractie park was in delen verdeeld een deel was voor kleine kinderen en een ander deel was familie pret en er waren nog veel meer delen. De leukste attracties waren de rollercoaster en de space mountain mission 2. Dat waren achtbanen, maar er waren nog veel meer leuken dingen. Je kon ook naar shows bijvoorbeeld: tarzan die heb ik gezien, en de leukste en de mooiste was de lion king. We zijn lekker drie dagen daar geweest en het was super gezellig. Heeeeeeel erg bedankt Nelly en Diederik voor deze super leuke reis. Groeten Jip

Ik vond het super gaaf in disneyland parijs en de rolenkoster vond ik het leukste Wand je dacht dat je gewoon naar voren reed maar toen reed je een stukje naar achter En toen stont je stil en toen ging het aftellen 3 2 1 en toen schoot je kijhart naar vorren En toen maakten je een bogt en toen reed je door 2 loepings en toen maakten je weer een bocht En toen ging je door2 loepings achter ookaar en toen ging je slingerdeslang en toen maakten je een schuinen loeping en toen maakten je weer een bocht en toen reed je recht door en toen Was de aatraksij afgelopen xxx Sem

Het was heel erg leuk in Disney. Vooral in het Hollywoodpark. In het Hollywood park ben ik in de rollecoster , Hollywood tower hotel en naar de auto show geweest. De auto show was heel erg leuk. Vooral dat ze schoten met pistolen en het stunten. De leukste attractie vond ik de rollecoster omdat die vaak over de kop ging en hij ging super snel. Bij het tower hotel ging je in een lift heel hoog en dan ging de lift open en keek je over het park heen en dan viel de lift heeeel snel naar beneden. Je vloog zelfs een stukje van je stoel af. Het eten was ook lekker. Elke ochtend crossantjes zoveel je wil . En het avondeten was ook erg lekker je kon eten wat je wilde en er lag zelfs heel veel snoep wat je kon pakken. Het leuke bij het eten vond ik dat we telkens konden kiezen wat we wilde eten en drinken. Het hotel vond ik erg mooi met die mooie kamer en het meer met de grote karpers. Ik vond het ook heel leuk om iedereen weer te zien van de familie. Nog bedankt voor het naamplaatje voor Nelly. xxx groetjes Jaco


Nu ik dit stukje schrijf ben ik van een Super groot Disneyhotel in Parijs, nu terecht gekomen in een kleine stacaravan in Langport Summerset (Zuid-Engeland). En we gaan zo pannenkoeken bakken, dus geen luxe buffet vanavond. Nu even mijn beleving van 'n paar dagen Disneyland met de famillie: Het begon allemaal op de verjaardag van Nikki (begin Februari) we waren met de hele famillie bijeen toen Max het open podium opende, met allemaal brieven van jou. Ieder kind kreeg een brief, en we moesten het allemaal tegelijk open maken. Het was een grote verrassing, we zouden met de hele famillie in de meivakantie naar Disneyland Parijs gaan. Ik had er erg veel zin in en voordat ik het wist zaten we alweer in de trein, en vanaf Brussel met de TGV, dat was al 'n hele ervaring, 300 km/h. Bij het Newport hotel aangekomen, was het inchecken een hele klus met zo'n grote groep, maar het is allemaal goed gekomen. Het was nog een heel doolhof om de kamers te vinden, we moesten eerst nog heel veel grote gangen doorlopen. Na enige tijd arriveerde jullie met eigen vervoer. Wij stonden te popelen om het park in te gaan, dus met alle neven & nichten zijn wij het park alvast ingegaan, met 4 begeleiders. We waren alleen niet de enige die het idee hadden gehad het park in te gaan. Na zo'n lange dag reizen, en ook nog even het park ingeweest te zijn, hadden we wel lekkere trek. We aten met z'n allen in een restaurant bij het park. Het eten was elke dag een groot feest, zowel s'ochtends als s'avonds. De volgende dag heb ik je rondgereden in je rolstoel door de Studio's van Disney. We hebben twee shows bekeken: Animation & de Autostunt show. Animation was wel leuk maar meer een peutershow. We hebben er wel om kunnen lachen. De dagen erna konden we er steeds beter de leukste attrakties eruit pikken en hebben we heel wat leuke dingen gedaan & gezien. Ik vond het héél gezellig om zo met de hele famillie bij elkaar te zijn. Lieve Nelly en Died, heel erg bedankt voor deze onvergetelijke reis. Ik hoop dat jullie er net zoveel van genoten hebben als ik. Dikke kus, Iris

Het was heel leuk in Disneyland Parijs. Ik ben in de draaimolen en de kopjes geweest. En ik heb naar Tarzan en de Lion King gekeken. En nog veel meer. En in de snelle trein, die vond ik het allerleukst. Ik heb een Minnie Mouse ballon voor Nelly gekocht. En ik vind Nelly héél lief. Ik vond het leuk met z’n allen. Ik vond iedereen leuk en lief. En ik had veel honger. Ik heb heel veel chocoladebroodjes op. En mandarijnen en koekjes en kindertoetjes. Luke

Ik had in de trein een tekening gemaakt over disney land parijs en ik vond het wel een goed idee om die naar jou op te sturen voor op je web site ik hoop dat je hem leuk vind en dat het lukt hele dikke kus Nikki p.s ik vond het super leuk

Disneyland is de plaats waar dromen uitkomen. Toen ik de eerste dag het park in liep denk ik dat dat wel een beetje waar was. Ik werd soms bijna duizelig van alle mensen die er liepen en de grootte en de muziek. Het Disney kasteel kwam al boven alles uit. Ik was natuurlijk meteen heel enthousiast en wou meteen naar die spannende achtbaan waar al mijn vriendinnen het over hadden; de Space mountain. Helaas hadden meer mensen dat idee en soms was er wel een wachtrij van 90 minuten. De tweede dag kon ik er dan eindelijk in, ‘s ochtends was het nog niet zo druk en toen de familie zat te ontbijten gingen ik, mijn nicht en neef achter elkaar de achtbaan in. Ik nam als ontbijt nog even een broodje mee maar ik word gelukkig niet zo snel misselijk. Ik vond het een van de leukste attracties. Hij gaat erg snel, in het begin word je ‘de ruimte’ ingeschoten en dan vlieg je in het donker langs sterren en planeten. De dagen daarna ging ik samen met mijn nichten en neven en een paar dappere ooms en tantes ook in de tower of terror waar je naar beneden valt sneller als de zwaartekracht en een rondje langs andere spannende en leuke attracties. Ik heb heel veel gedaan en zeker alles wat ik wou doen. Mijn nicht was er al een keer geweest en zij wist de leukste dingen te vinden. Ik heb Minnie Mouse ook ontmoet in het hotel en we hebben een foto van alle nichten, neven en Minnie Mouse! Ik vond het heel erg leuk, bedankt Nelly! Lisa