zondag 15 oktober 2006

Katrina

Met de naam Katrina verwelkom ik mijn nieuwe chemokuur. Het begon met de gedachte; "the best man for the job is a woman" en mijn zus Anjelle, die wel van aanpakken houdt, kwam met de naam Katrina. Geen half werk dus. Aanstaande dinsdag 17 oktober begin ik met, een nu nog onbekende samenstelling van, mijn nieuwe kuur. Ik doe mee aan een wetenschappelijk onderzoek naar de combinatie van de onderzoeksmedicijnen Alimta en Carboplatin. Het is een gerandomiseerd onderzoek, wat betekent dat de computer willekeurig bepaalt, of je alleen Alimta krijgt of in combinatie met. Voordat we dinsdag starten hoor ik wat het wordt. Omdat ze de werking van beiden middelen in combinatie nog onderzoeken is het lastig een voorkeur te bepalen en dat doe ik dan ook maar niet, behalve dat Alimta de minste bijwerkingen geeft. Ik begin met twee kuren die poliklinisch, via een infuus, worden toegediend met een tussenliggende periode van drie weken. Daarna volgt een scan om de effecten te meten en te bepalen of we verder gaan. Ik zit er momenteel rustig in en ik zie (nog) niet op tegen de behandeling. Ik ben blij dat ik niet voor een paar dagen het ziekenhuis in hoef en lekker thuis kan blijven. De afgelopen week heb ik mijn mentale kracht weer hervonden. Ik heb de waarheid van de medische realiteit onder ogen kunnen zien met heel veel tranen en verdriet. Gesprekken over; behandelen en tot hoever, angst voor pijn en aftakeling, euthanasie en de dood namen veel energie en ruimte in. We waren continu bekaf. Ik had het nodig het moeilijkste onder ogen te kunnen zien om ruimte te scheppen, om verder te gaan. Maandagavond was daar ineens een klik en kon ik tegen mezelf en Diederik zeggen: “ik kies voor het leven, ik kies voor ons, onze familie en vrienden”. Wat een flexibiliteit, die wonderbaarlijke geest/spirit van ons. Ik sta elke keer weer versteld. Dit had ik me nooit kunnen bedenken, in de verste verte geen voorstelling van kunnen maken. Daarmee denk ik ook wel eens dat we in ons dagelijkse, niet wetende en gezonde leven, veel dingen laten liggen en met te veel zaken buiten onszelf bezig zijn. Maar ja, moet je daar op deze manier achter komen, zou het ook anders kunnen? Ik spreek de hoop uit, met mijn proces bij te kunnen dragen aan de kracht in ieder van ons. Voor nu een fijn weekend met een warme omhelzing van Nelly

PS; Onderstaande boodschap werd mij toegezonden door een lieve gever

Er werd ons gevraagd de volgende zeer dringende spirituele boodschap naar zo veel mogelijk mensen door te sturen. Het staat iedereen vrij aan deze boodschap gehoor te geven of die aan iemand anders te bezorgen. Voor wie dit wenst, zijn er sites op het Internet te vinden die dezelfde boodschap bevatten omdat deze reeds overal ter wereld doorgegeven werd, oa:
http://groups.google.com/group/Mission1017 http://www.newciv.org/nl/newslog.php/_v397/__show_article/_a000397-000083.htm
Hoe meer mensen hier gehoor aan geven, hoe meer de verzuchting bewaarheid wordt dat als de hele mensenstroom over heel de wereld tegelijkertijd 1 seconde positief zou denken, de aarde dan ogenblikkelijk en zeer intens een positieve uitstraling krijgt, met heel verstrekkende gevolgen voor de vrede en het geluk in de wereld. "Op dinsdag 17 oktober 2006 wordt er een verbinding gemaakt tussen twee dimensies in de kosmos, waarbij een Ultraviolette straal naar de aarde gestuurd zal worden met een intense energie. Let op, deze energie versterkt tot 1 miljoen maal zijn intentie. Dat wil zeggen dat op het moment dat deze UV-straal de aarde raakt, de intentie van elke persoon met 1 miljoen versterkt wordt. Stel je op die dag open met de meest positieve verlangens die je maar kan denken en houd in gedachten alle positieve doelen die je nog wil bereiken in dit leven. In onze aardse tijd in ons land zal de UV-straal stipt binnenkomen om 10u17 in de ochtend en zal op zijn sterkst fungeren om 17u10 . Wanneer je je op het sterkste punt (namelijk 17u10) verplaatst in de natuur en contact maakt met de natuur, zal je zeer intens deze energie voelen. Houd je gedachten en gevoelens en de woorden die je die dag spreekt dus zeer zuiver en positief."