woensdag 9 januari 2008

Faith uitgezwaaid

"Het zit erop Faith" en daar ben ik erg blij mee. Blij met de resultaten en blij dat ik het achter me kan laten. Ik heb minder mentale draagkracht dan in het begin van mijn ziekte om zo'n chemoslag aan te gaan. Was het gewoon even helemaal zat en had weinig positieve energie om me voor alle werkzame stoffen open te stellen. Nu was beroerd gewoon beroerd en ik heb er maar aan toegegeven en het over me heen laten komen, tot mijn billen zeer gingen doen van het liggen op bed en het hangen op de bank. Nu maar weer flink aan het bewegen geslagen om de conditie te verbeteren en de spieren te trainen. Toch kan ik zeer tevreden en trots zijn op mezelf zijn als ik zie hoe redelijk ongeschonden ik inmiddels uit mijn derde chemokuur ben gekomen. Op de vermoeidheid en een paar kapotte ellebogen na ben ik, voor zover ik het kan waarnemen, helemaal heel en dat mag toch wel een wondertje genoemd worden. Deze chemo kon voor aanzienlijke huidproblemen zorgen, maar door goed te smeren heeft mijn huid het, op twee plekken na heel goed doorstaan. Nu lekker opkrabbelen en aansterken, genoeg mooie vooruitzichten om naar uit te zien.
Heb vannacht mijn steun betuigd aan Hillary door in mijn t-shirt, gekocht in januari 2005, 'Hillary for president 2008' te slapen. Was vanmorgen dan ook zeer verheugd om te lezen dat ze gewonnen heeft in New Hampshire. 'The best man for the job is a woman'. In dit geval een professional, met jarenlange ervaring en gedegen bestuurlijke kennis binnen en buiten de Verenigde Staten. Persoonlijk vind ik Barack Obama ook een stuk charismatischer dan Hillary, maar zijn rugzak mag nog wel wat zwaarder bepakt worden. Barack wil verandering en de Amerikanen met hem, maar deze zit meer in de verandering van stijl dan op de inhoud. De programma's van beiden kandidaten liggen dicht bij elkaar. Maar goed, Barack for Vice President in 2008 en dan heb je wat mij betreft een ideale combinatie voor dit moment. Vond het ook wel een keer leuk dat al die overtuigde politieke en niet politieke analisten nu eens geen gelijk hebben kregen. Viel het me nu echt op dat er vandaag 'minder' prominent nieuws was rondom de verkiezingen in New Hampshire? Genoeg weer voor vandaag, slaap zacht. Dit was Nelly Sweere vanuit Rotterdam voor Women on Top Magazine.