zaterdag 4 maart 2006

Zware dag

Vanmorgen hebben we in de VU een gesprek gehad met de chirurg. Hij stond in het geheel niet optimistisch tegenover een operatie om mijn long te verwijderen, omdat één van de lymfeklieren nog steeds tumorcellen bevat. Omdat een vervolgbehandeling met bestraling niet mogelijk is, gezien de verspreiding in mijn hele long, hebben de longartsen, van het medisch behandelteam, aangedrongen om toch te opereren in dit uitzonderlijke geval, daar zij dit als enig perspectief zien, met een hele kleine kans op genezing. De chirurg wil de operatie uitvoeren als mijn longvlies schoon is en er geen andere lymfeklieren zijn aangetast. Volgende week donderdag voert hij een kijkoperatie uit naar mijn longvlies en als dat er goed uitziet gaat hij direct door met de kijkoperatie naar mijn lymfeklieren. Als mijn longvlies is aangetast gaat hij niet verder met opereren. Het gesprek was voor ons behoorlijk confronterend, daar het geboden perspectief veel minder optimistisch is dan wij aanvankelijk voor ogen hadden. We hebben vanmiddag ook nog een gesprek gehad met mijn behandelend longarts en hij is van mening dat als er een kans is op een operatie we daar voor moeten gaan. Een dag vol emoties die weer met golven over ons heen kwamen. We zijn thuis gekomen en even rustig tegen elkaar aan gaan liggen, waarbij ik zelfs nog even in een droomloze slaap ben gevallen. Weet nog niet hoe ik dit weer een plekje ga geven, maar ik laat niet los! Kan al jullie liefde en steun weer hard gebruiken deze week. Veel liefs, Nelly