zaterdag 25 maart 2006

Een liefdevolle vraag om steun

Vanmorgen de operatie doorgesproken met de chirurg. Uitgangspunt is dat ze de linkerlong veilig en in zijn geheel kunnen verwijderen. Dit kunnen ze uiteindelijk pas goed beoordelen tijdens de operatie. Het is een zware operatie die circa 4 uur gaat duren en enkele maanden van herstel vraagt. Een eventuele nabehandeling is afhankelijk van het al dan niet volledig kunnen verwijderen van de tumorcellen. Een team van twee longchirurgen en een hartchirurg voert de operatie uit. Dinsdagmorgen om 7.45 uur starten ze met de voorbereidingen en de operatie zal rond 8.30 uur aanvangen. Volgens de anesthesist ben ik in handen van het beste chirurgenteam in Nederland. Dat geeft vertrouwen. Ik ben blij met de stap die ik kan maken en ik vertrouw op een goed verloop, maar ik vind het tegelijkertijd weer enorm spannend. Ik wil jullie vragen om dinsdagmorgen alle positieve energie te laten stromen, in welke vorm dan ook, om mij tijdens de operatie bij te staan. Ik geloof in de helende kracht en energie van mijzelf en iedereen om mij heen.

Dit is mijn laatste berichtje voor de opname maandag. Yvon brengt jullie op de hoogte van het verloop van de operatie en de periode in het ziekenhuis. Ik wens jullie een goed weekend en heel veel liefs, Nelly