zondag 12 maart 2006

Weer thuis

Alweer een stap genomen. De operatie heeft al met al twee uur geduurd en is goed verlopen. Ik mocht gisterenmiddag al naar huis, nadat de drain gisterenochtend is verwijderd. Moest weliswaar met mijn nog brakke lijfje per rolstoel naar de auto vervoerd worden, maar toch, niets fijner dan thuis weer in je eigen bedje te liggen. De ingrepen hebben toch weer voor de nodige pijn gezorgd om over de littekens maar niet te praten. Maar alles voor het goede doel, ik koester alles in en aan mijn lichaam dat goed werkt of goed geneest. Vannacht redelijk kunnen slapen en vandaag twee keer opgeweest voor een wandelingetje door het huis, om de benen te strekken en even op te zitten, om mijn longen goed hun werk te kunnen laten doen. De chirurg was voorzichtig optimistisch en zei dat zowel het long(borst)vlies als de lymfeklieren er op het eerste oog goed uitzagen, maar dat we uiteraard pas echt zekerheid hebben als mijn weggenomen weefsel onderzocht is. De uitslag zal zeker nog ruim een week duren. Ik heb de dagen naar de operatie toe best wat tranen gelaten, soms is het me gewoon te veel, wat er op me afkomt. Ook heb ik gehuild om de liefde en steun die is toegezegd, door velen van jullie, om mij tijdens de operatie te begeleiden; met kaarsjes, meditatie, gedachten, gebeden, muziek etc. Ik voel me dankbaar en geliefd en als mijn leven zo op handen wordt gedragen, dan kan ik veel dragen. Ik ben trots op mezelf dat ik dit weer gedaan heb en ik groet jullie liefdevol. Nelly