woensdag 8 maart 2006

Veerkracht

Een gezond mens heeft wel 1000 wensen, als je ziek bent heb je maar 1 wens. Die wens maakt dat ik de veerkracht heb om te blijven vasthouden aan mijn proces en stap voor stap te nemen op het pad dat voor me ligt. Wat kan een mens een ongelooflijke kracht, geloof en vertrouwen opbrengen. Geholpen door alle liefde van iedereen om mij heen. Afgelopen maandag heb ik een MRI-scan laten maken om te bepalen of er geen uitzaaiingen in mijn hoofd zitten, omdat de operatie van morgen dan geen zin zou hebben. Wederom een nieuw ziekenhuis hier voor aangedaan, inmiddels sta ik bij vier ziekenhuizen geregistreerd. Wat een andere wereld, waar je als gezond mens toch maar weinig weet van hebt. Morgenochtend word ik opgenomen en rond het middaguur geopereerd. Ik zal mijn zus Yvon vragen een stukje op de site te plaatsen om jullie te laten weten hoe de operatie is verlopen. Ik koester me in jullie kracht, licht en liefde en ik geef in me in vertrouwen over aan mijn operatie. Liefs Nelly

LEVENSVREUGDE

Verlies je ondeugd niet
Je schaterlach
De lol om de meest kleine dingen
Het niets doen om niets
Zonder reden
Spontaan iets ondernemen
Gewoon
Omdat je er zin in hebt
Gewoon
Omdat je iemand mag
Zeg eens
Wat je voor iemand voelt
Geniet eens
Zomaar van een onbekende lach
Of van een fladderende vlinder
Of van de zon
Op een mooie winterdag
Fijn dat je er bent
Lief zonnetje
Fijn dat je weer zo straalt
Onbezorgd genieten
Al is het maar één minuut per dag!

Ellis Terburg