zondag 12 februari 2006

Uit balans

Voorzichtig ben ik bezig om een nieuw evenwicht te vinden. De derde chemo kuur is niet alleen een lichamelijke aanslag geweest, maar ook mentaal heb ik een stevige deuk opgelopen. In de dagen dat ik zo ziek was waren de negatieve gedachten in de overhand en ontstond er een gevoel van ontreddering. Ook mijn heerlijke bedje, waar ik me normaal zo comfortabel in voel, werd een bron van onveiligheid, omdat ik niet meer wist hoe ik moest gaan liggen. Nare dromen en slecht slapen tot gevolg. Ben nu bezig om uit het dal te komen en opnieuw de stappen in mijn proces te definiƫren. Immers, de chemokuren zijn achter de rug en er is een nieuwe fase aangebroken. Ik ben behoorlijk geschrokken van het feit dat mijn innerlijke rust, die steeds bij me is geweest sinds het begin van het proces, er nu even niet meer was en ik veel angst en onrust voelde. Durfde het nauwelijks aan mezelf te bekennen, laat staan er over praten. Nu is die deur open, na een intens en emotioneel gesprek met Diederik. Toegeven aan mijn angst en onrust, maakt dat er weer ruimte komt voor andere gevoelens. Vannacht voor het eerst weer goed geslapen, weliswaar geholpen door een pilletje, maar toch heel fijn om uitgerust wakker te worden. Stapje voor stapje, ook nu. Dinsdagochtend worden mijn lymfeklieren onderzocht en dan duurt het ongeveer een week voor we de uitslag hebben. Een spannende week waarbij ik weer alle lichtjes en support kan gebruiken. Ik ga goed voor mezelf zorgen deze week om weer op kracht en mijn oude gewicht te komen. Lieve groet Nelly