maandag 20 februari 2006

Angst en onzekerheid

In deze fase van mijn proces ben ik mijn anker kwijt. De chemo's zijn afgerond en een tijd van, nieuwe onderzoeken, wachten en onzekerheid is aangebroken. Ik weet niet waar ik sta en welke richting ik op ga (kan). In de afgelopen twee weken heb ik heel veel angst gevoeld en wat is het dan moeilijk om er bij te blijven. Volledige vervreemding van de wereld en de werkelijkheid om mij heen en geen rust, laat staan genoegen, kunnen vinden in welke afleiding dan ook. Ik kan gelukkig nog steeds terugvallen op mijn meditaties, die geborgenheid bieden en me terug kunnen brengen in het hier en nu. Diederik staat vol vertrouwen naast me in dit proces en is een liefdevolle coach, die me in de ergste momenten van dreigende paniek vast kan houden en me terug kan halen. Ik begrijp waar de angst vandaan komt en dat het goed is om ruimte te geven aan mijn gevoel, al valt het me heel zwaar. Ik weet dat mijn kracht er nog steeds is, maar dat ik er even niet bij kan. Het komt weer terug, daar vertrouw ik op, het zit in me, zo ben ik.

Het onderzoek naar mijn lymfeklieren is dinsdag goed verlopen, het was minder belastend dan de kijkoperatie die eerder is uitgevoerd en ik verwacht de uitslag één dezer dagen. Al mijn hoop is gericht op een goede uitslag. Liefs Nelly