dinsdag 18 november 2008

Longstories bij Tijd voor Max

Aanstaande donderdag besteedt het programma Tijd voor Max aandacht aan Longstories. Zij hebben mij uitgenodigd om samen met Drs. Ernst Lammers longarts en voorzitter van de Stichting Longkanker Informatie Centrum deel te nemen aan een interview. Het programma wordt live uitgezonden tussen 17.35-18.25 uur op Ned 2 en wordt de volgende dag herhaald van 11.10-12.00 uur ook op Ned 2. Ook terug te bekijken op http://www.uitzendinggemist.nl/

En nog meer aandacht voor longkanker in het kader van november Lung Cancer Awarness Month; 27 november live internet talkshow ‘Leven en Longkanker’ van 20.30 uur tot 21.30 uur.

Vanmorgen naar de VU geweest voor een CT-scan en een gesprek bij de longarts. De bestralingschade lijkt weer toegenomen, een proces wat maanden kan duren en onherstelbaar is en dat zou mijn toegenomen benauwdheid verklaren, maar de kankeractiviteit geeft nagenoeg hetzelfde beeld als drie maanden geleden. Voor zover je tevreden kunt zijn met zo'n beeld, kan ik toch niet anders zeggen dat ik het wel oké vind voor dit moment. Al is de conditie van mijn long behoorlijk verslechterd. Bij elke inspanning, zelfs met behulp van zuurstof blijf ik naar adem happen. We hebben nog even gesproken over de optie om te stoppen of te minderen met de Tarceva, gezien de vervelende bijwerkingen, maar die laat ik nog even bezinken. Niemand kan zekerheid geven of het medicijn nou echts iets doet, maar aan de andere kant merk ik ook dat het een laatste anker is dat nog enige mate van houvast geeft. Ik doe nog iets... Maar even laten rusten voor dit moment. Met een zoen Nelly