dinsdag 3 juli 2007

Nog even over troost...

Naar aanleiding van mijn log van 20 juni heb ik veel reacties gekregen. Vanzelfsprekende reacties die aansluiten bij mijn huidige status: “Het gaat nu zo goed, ik kan (even) loslaten, mijn energie aan anderen (dingen) geven, maar in mijn gedachten ben je er altijd”. En dat weet ik, want ook al is het voor mij nu een verwarrende periode en ben ik aan het worstelen met mijn gevoelens, ik beschouw het feit dat de aandacht voor mijn ziek zijn anders wordt als een natuurlijk proces. Mijn aandacht is ook aan het veranderen, ik ben niet meer dag in dag uit gefocused op mijn behandelingen, ziek zijn en herstellen. Op lichamelijk gebied is het nu rustig en dat is een grote zegen, maar de onrust en onzekerheid zijn er ook en ik weet bij lange na niet welke fases nog volgen. Maar ik weet wel dat ik door jullie gedragen word en ik heb een rotsvast geloof in de helende kracht die mij daardoor gegeven wordt. Ik kan mijn pad lopen in de aanwezigheid van jullie liefdevolle aandacht en energie. Dat gevoel is diep verankerd en zal altijd bij me zijn. Dat hoef ik niet continu omgezet te zien in een tastbare vorm om het te kunnen zien en voelen. Alleen blijft het zo heerlijk menselijk om intens te genieten van die niet aflatende stroom van liefdevolle aandacht en bevestiging. Het laatste wat ik wilde met mijn log van de 20ste was schuldgevoelens losmaken en toch is dat gebeurd. Dat begrijp ik ook, maar weet dat als we al over schuld moeten praten, mijn ‘schuld’ aan jullie nooit ingelost kan worden. Ik heb veel van en aan jullie gevraagd, maar ik voel me niet schuldig over het feit dat ik jullie betrokken heb ik mijn proces, jullie heb gevraagd om met me mee te lopen en me te steunen. Ik voelde dat ik jullie nodig had en ik ben blij dat ik jullie hulp durfde te vragen en heb gekregen. Ik weet dat jullie er zijn, op elk moment en in welke vorm dan ook. Ik ben en blijf jullie dankbaar voor alle liefde en zegeningen. Daarom zegen ik jullie vandaag, met mijn liefde en met een Aartsengel.

Vanuit mijn spirituele belangstelling werk ik soms met kaarten die ik gebruik in de vorm van een soort gidsen rondom de ‘levensvragen’ die ik heb. Maar ook trek ik zomaar eens een kaartje, voor dit moment of voor deze dag, voor mezelf of voor iemand anders. De kaarten helpen me om de antwoorden in mezelf te vinden en ze werken motiverend en inspirerend. In mijn verzameling heb ik onder andere; Engelenkaarten, Dolfijnen en Knuffelkaartjes. De kaarten gebruikte ik ook wel in mijn werk en leidden vaak tot mooie gesprekken, beschouwingen en bezinning. Ik vind de boodschappen die tot mij komen via de kaarten altijd weer verrassend toepasselijk.

De Aartsengel Jeremiël die ik nu op dit moment voor jullie trek komt uit de serie “Het Orakel van de Aartsengelen” van Doreen Vitue en is een set van vijfenveertig kaarten met vijftien Aartsengelen. De titel van het kaartje is “Moeilijkheden overwinnen” met daarbij de volgende tekst: “Het ergste ligt nu achter je en je hebt elke uitdaging uit het verleden overwonnen. De uitdagingen die je bent tegengekomen hebben je sterker gemaakt en hebben je nieuwe lessen geleerd. In plaats van hier met bitterheid naar terug te kijken, heb je je hart door middel van onvoorwaardelijke liefde geopend naar mensen in gelijke omstandigheden. Je voelt geen enkele schaamte of schuld meer. Hierdoor heb je je vroegere moeilijkheden kunnen overwinnen. Je positieve uitstraling trekt liefdevolle oplossingen aan en nieuwe situaties op een hoger niveau van spiritueel inzicht. Blijf positief! De naam Jeremiël betekent ‘Gods Goedheid en als je hem oproept geeft Jeremiël zijn goedheid aan jou en iedereen die er bij betrokken is. Jeremiël begeleidt jou en anderen mensen om liefdevol met elkaar om te gaan. Hij helpt je ook om een liefdevolle uitstraling te krijgen , waardoor je jezelf voortdurende met respect en tedere liefderijke zorg omringt.”. Ik omhels jullie met zachtheid en een glimlach, Nelly