maandag 19 maart 2007

Red de dolfijnen en de walvissen

Mijn weblog is primair bedoeld om jullie op de hoogte houden van mijn proces met kanker. Maar soms gebruik ik mijn site ook om zaken onder de aandacht te brengen omdat ik weet dat ik veel mensen bereik met mijn log. Jullie kennen mijn grote liefde voor dolfijnen en daarom is het voor mij onvoorstelbaar dat er jaarlijks een massale slachtpartij plaatvindt in Japan. Elk jaar van oktober tot maart worden in kleine dorpen in Japan duizenden dolfijnen en kleine walvissen gevangen en brutaal gedood. Deze slachtingen vinden onder meer plaats in de vissersdorpen Taiji, Iki, Ito, Futo en Izu. Tijdens die maanden drijven Japanse vissers volledige families dolfijnen, bruinvissen en kleine walvissen naar ondiepe baaien, waarna ze genadeloos op de dieren inhakken tot ze allemaal dood zijn. De meeste van deze kleine walvisachtigen worden verkocht als vlees in restaurants en winkels, terwijl andere bestemd zijn om de rest van hun leven te slijten in gevangenschap. Het is een enorm bloedbad, wreed en barbaars. Ieder jaar wordt de idyllische en rustige omgeving van Taiji, een dorp in het zuiden van Japan, verstoord door een uitbarsting van onbeschrijfelijke geweld. Weerloze dolfijnen worden er gemarteld tot de dood erop volgt. Voor wie meer informatie wil www.seashepherd.nl

Ik kan de film die de beelden toont niet bekijken, bij de eerste beelden barstte ik al in huilen uit. Hoe beestachtig kunnen mensen zijn! Ik zal jullie niet uitnodigen om de beelden te bekijken, maar ik hoop wel dat jullie de petitie willen tekenen om dit gruwelijke geweld te doen stoppen.
http://www.petitiononline.com/golfinho Zet de site alsjeblieft naar zoveel mensen door, want ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die dit niet zou willen stoppen. Dank jullie wel met een grote omhelzing van Nelly

Ps Heb naar aanleiding van een mailcontact met Greenpeace begrepen dat de grootschalige slachtingen afnemen omdat de vraag in Japan naar dolfijnenvlees afneemt. De jacht vindt op dit moment nog slechts in een beperkt aantal gebieden plaats en is een stervende traditie. Greenpeace is tegen de commerciële jacht op alle zeezoogdieren, dus ook tegen de jacht op dolfijnen. In het verleden heeft Greenpeace campagne gevoerd om een einde te maken aan de Japanse dolfijnjacht. Greenpeace Japan zet op dit moment, gesteund door Greenpeace wereldwijd, al haar kracht in om de Japanse bewustwording te vergroten en een einde te maken aan de commerciële walvisjacht. Op www.greenpeace.nl/walvis kun je je aansluiten bij de grootste Greenpeace-bemanning ooit, om voorgoed een einde te maken aan de commerciële walvisjacht. Uiteraard verwelkomt Greenpeace alle initiatieven van individuen en organisaties die zich inzetten voor de bescherming van alle zeezoogdieren wereldwijd. ‘Individueel zijn we een druppel....samen een oceaan!’ De dierenpartij zet zich ook in voor het verbod op de jacht van zeezoogdieren.