vrijdag 12 januari 2007

Vlieg op

Dat roep ik dagelijks naar mijn verkoudheid die van geen ophouden weet. Zere keel, hoesten en vooral de benauwdheid die mij parten speelt. Ik word angstig als ik bedenk dat dit mijn voorland kan zijn. Laat het niet waar zijn, laat dit me bespaard blijven. Het gevoel dat je geen lucht meer krijgt als een slijmprop je keel blokkeert is vreselijk. Elke keer weer ontstaat er een klein paniekmoment om vervolgens weer naar lucht te kunnen happen. Ik wil wel eens even met rust gelaten worden, ik ga mijn beklag doen bij de antikanker beweging! Gelukkig hebben we een mooi vooruitzicht om naar uit te zien. Eind deze maand vliegen Diederik en ik met Anjelle en Yvon naar Curaçao. De zussendag is verlengd met twaalf dagen in tropische sferen. Het eiland van Diederik waar wij graag vorig jaar zijn 50ste verjaardag hadden gevierd. We hebben een huis gehuurd van alle gemakken voorzien met een grote veranda om in onze luie stoelen over de Caraïbische zee uit te kunnen kijken. Het heldere licht, de warme zon, de speelse dolfijnen, de blauwe zee, de prachtige onderwaterwereld, de verkoelende drankjes... Ik doe mijn ogen dicht en geniet alvast. Nu goed voor mezelf zorgen om fit te zijn voor de vliegreis, het enige waar ik tegen opzie. Ik was al niet dol op vliegen en in mijn huidige conditie is het best afzien. Slaappilletjes mee en verstand op nul. Na tien uur wacht het tropisch paradijs. Ik wens jullie een fijn weekend en veel liefs Nelly

PS Tip van de dag: ICE nummers : zeer handig
Een verpleegkundige heeft opgemerkt dat heel dikwijls bij een ongeluk, de personen een GSM bij zich hebben, maar het urgentiepersoneel weet soms niet welke persoon te contacteren uit deze grote lijst met telefoonnummers. Het zou dus een goed idee zijn, dat er één standaardnaam is die overeenstemt met de te bellen persoon.
Hij stelt voor dat iedereen in zijn GSM een adres creëert onder de naam "ICE" (In Case of Emergency )Onder deze naam sla je het telefoonnummer op van de persoon die gebeld moet worden in geval van nood. DIT IS INTUSSEN AL INTERNATIONAAL ERKEND ALS AFKORTING Vanaf dan weten de politie, de ambulanciers, de dokter, enz... steeds wie ze moeten bellen. Indien je verschillende nummers wil opslaan, maak dan gebruik van de namen ICE1, ICE2, ICE3,...